Interviul este preluat de pe http://www.criticatac.ro/16874/interviu-cu-fost-angajat-la-holver/ și este realizat de Vladimir Borțun.

====================================================
VLADIMIR BORŢUN: Unde ai lucrat până acum?  

FOST ANGAJAT HOLVER: La Holver.

VB: Cu ce se ocupă?

FAH: E o firmă distribuitoare de materiale lemnoase (grinzi, plăci compacte, uşi, pardoseli etc.). Are capital 100% austriac şi e membră a grupului Frischeis. E numărul 2 pe piaţa din România.

VB: Cât timp ai lucrat la ei?

FAH: Din toamna lui 2010 până de curând, cam 1 an şi 7 luni.

VB: Cum te-ai angajat la ei?

FAH: M-am dus la un interviu.

VB: Ce ţi s-a spus la interviu?

FAH: A fost totul bine şi frumos. Mi-au spus ca îmi dau 2000 RON pe lună în mână şi că voi primi bonusuri la încasări, în funcţie de target-ul atins. Dar când am semnat contractul, am văzut că aveam 2000 de RON cu taxe. Le-am spus că la interviu mi se promisese altceva şi mi-au răspuns că dacă nu-mi convine, pot să plec. Aşa fac cu multă lume, e ceva generalizat.

VB: Dar bonusuri ai primit?

FAH: Nu, niciodată nu s-au dat.

VB: Tu ce atribuţii aveai?

FAH: Eram responsabil de distribuţia pe judeţul Hunedoara. Când am semnat contractul, mi s-a spus că va trebui să merg la Hunedoara de 2-3 ori pe săptămână. Aşa a fost la început, dar după 7 luni a trebuit să merg zilnic la Hunedoara. Făceam 6 ore numai pe drum, în condiţiile în care în contract scria că lucrez 8 ore pe zi.

VB: Şi nu ţi-ai exprimat nemulţumirea?

FAH: Ba da, dar mi s-a răspuns la fel ca în privinţa salariului: „Nu-ţi convine, poţi să pleci”.

VB: Aşa se poartă în general cu angajaţii sau e ceva izolat?

FAH: Aşa e în general. Îţi vorbesc urât, îşi încalcă promisiunile, te ameninţă cu datul afară…

VB: Şi, până la urmă, de ce ai plecat de acolo?

FAH: Pentru că mi s-a desfăcut contractul de muncă.

VB: Din ce motiv?

FAH: Pe motiv că zona de care răspundeam nu mai era rentabilă.

VB: Şi era adevărat?

FAH: Da, dar nu mai era rentabilă din cauză că managerul firmei, Fredy Mărie, mi-a luat clienţii importanţi. Aşa face în general: ia clienţii importanţi şi îi dă naşului său să se ocupe de ei.

=========================================================

Aceiași practică de preluare abuzivă a portofoliului de clienți a fost mărturisită și de un fost angajat al XTB România. A câștigat cu forțele proprii un portofoliu de clienți de pe urma căruia trebuia să încaseze comisioane, dar s-a trezit dat afară. Firma a rămas cu portofoliul, iar fostul angajat fără comision.

=========================================================

VB: Şi cum te-au dat afară?

FAH: Mi-au desfăcut contractul. Nu mi-au dat nicio compensaţie şi m-au anunţat abia cu 3 zile înainte.

VB: Ce fel de contract aveai?

FAH: Pe perioadă determinată.

VB: După 1 an şi 7 luni la ei aveai contract pe perioadă determinată?

FAH: Da, când te angajează, îţi spun că îţi fac contract pe 3 luni, de probă, să vadă cum te descurci. După cele 3 luni, îţi fac din nou contract pe perioadă determinată şi tot aşa. Te tot amână şi îţi spun că-ţi fac contract pe perioadă nedeterminată, dar nu-ţi fac, iar în situaţia asta sunt foarte mulţi angajaţi. Din cauza asta, n-am putut să-mi fac nici măcar un credit în 2 ani de muncă.

VB: Şi acum ce faci?

FAH: Îmi caut de lucru. Aştept să-mi dea răspuns cei la care am fost la interviu.